13 januari 2019

Geestelijk volwassen worden

Spreker:
Serie:
Passage: 1 Korintiërs 1-2
Dienstsoort:

Bible Text: 1 Korintiërs 1-2 | Spreker: Alexander Dumas | Series: hart | Hoe kan het dat je oprecht kunt kiezen om voor Jezus te gaan en toch vervolgens kan vastlopen? Bij deze vraag staat Alex stil aan de hand van zijn eigen leven en de gemeente in Korinthe. Het heeft er alles mee te maken dat er zwakheden en angsten in je leven zijn die je moet overwinnen. Als dit niet gebeurt, geloof je niet meer echt dat wat God heeft waardevoller is dan wat de wereld heeft. Waarom loopt dit dan zo? Dat gebeurt als we de wereld niet goed los kunnen laten.

In de gemeente in Korinthe is men verlost van zonde, maar toch gaat er veel mis: verdeeldheid, partijschappen, de heiligheid van God was verdwenen. Paulus beschrijft hun probleem in hoofdstuk 3: geestelijk gezien waren ze nog kinderen en gebonden aan de wereld. Ze waren niet gestorven aan zichzelf.

Belangrijk om ons te realiseren n.a.v. hoofdstuk 3:8-15 is: je kunt met God iets bouwen in jouw leven wat overeind blijft staan. Hoe wil je staan voor Gods aangezicht? Met een bouwwerk dat weg brandt of met meer? Kies voor Jezus en bid dat Hij laat zien wat de volgende stap is. Wees eerlijk als het niet lukt of als je eigenlijk niet wil. God wil je helpen.